Laura Gené i Sanz
Secretària General de la Federació d’Ensenyament de CGT
El darrer cap de setmana de juny, la Federació d’Ensenyament va realitzar el seu Ple Ordinari a Sabadell. Més enllà de la renovació de l’SP que va obtenir al voltant del 80% dels suports, es van prendre acords que han de guiar l’acció sindical dels propers anys que podríem dividir en tres grans eixos.
D’una banda, el treball col·lectiu per la inclusió de tots els subsectors en la vida de la Federació. No només en l’àmbit formal, que ja es dona de manera orgànica, sinó que la Federació els sigui útil, a través de la coordinació i el contacte, per l’acció sindical entre territoris. L’objectiu és poder continuar afrontant les seves reivindicacions, donar-los més visibilitat i reforçar lluites com la de les Escoles Bressol, les doctorandes a les Universitats o les interines de Pública No Universitària.
També s’hi va aprovar una taula reivindicativa que inclou tots els subsectors, així com l’aposta ferma per una escola pública en català.
D’altra banda, es va debatre profundament sobre les funcions i tasques de les afiliades amb hores sindicals: què se n’espera col·lectivament, com facilitar eines i formació, quines limitacions i oportunitats ens dona el model actual i com podríem millorar-lo entre totes. Continuant amb la formació, es va aprovar tenir un catàleg de formacions per a tot el territori, que acompanyi el creixement que tenim, no només en termes d’afiliació sinó també d’acció sindical i jurídica.
Pel que fa a la vessant organitzativa cal continuar apostant pel model de grups de treball en les secretaries que ho permetin (sindical, jurídica, comunicació, feminismes, formació, joventut). També s’ha dotat de centralitat a les cures internes, no només amb la Secretaria d’horitzontalitat i cures que ja va ser creada al ple de Reus, sinó amb l’aprovació de propostes concretes a desenvolupar per a que les desavinences del dia a dia, normals en una organització que no para de créixer, no s’enquistin ni ens impedeixin continuar amb la tasca sindical.



