Sindicat d’Activitats Diverses CGT Terrassa
El sindicat d’activitats diverses de la CGT de Terrassa segueix experimentant un fort creixement d’afiliació i d’activitat, com a reflex de la necessitat creixent de les treballadores i treballadors de construir alternatives autònomes i llibertàries davant el sistema capitalista. Durant el 2024 vam créixer prop d’un 160% i seguim participant , al costat de les afiliades, les seccions sindicals, els nuclis i altres col·lectius anticapitalistes en accions, formacions, lluites i conflictes.
Tot i aquest augment, des del sindicat considerem que el creixement ha de ser estructural i profund. La nostra intenció no és només sumar afiliades, sinó crear una organització sòlida, amb una base activa i implicada, on les decisions es prenguin col·lectivament i les tasques es reparteixin de manera equitativa. Aquest enfocament és fonamental per garantir que el creixement no sigui superficial, sinó un procés de consolidació en què cada persona tingui la possibilitat de ser part activa del projecte.
Creiem fermament en les nostres arrels llibertàries, en el suport mutu, en l’autogestió i en l’assemblea. Que les decisions i la feina les prenem i les fem entre totes, que no hi ha conflictes individuals i els problemes laborals d’una ens afecten a totes. És per això que seguim pensant com podem dinamitzar el sindicat i afavorir la participació de tota l’afiliació, així que és fonamental la implicació de totes.
- Dinamització i participació activa: cap a un sindicat inclusiu
Una de les nostres principals prioritats és garantir que tota persona afiliada pugui tenir un paper actiu dins del sindicat. Sabem que moltes de les noves afiliades arriben des de situacions laborals diverses, algunes amb experiència en sindicats i altres amb poc coneixement sobre com començar a implicar-se. Això pot generar certa inseguretat, ja que la participació sindical sovint pot semblar una tasca complicada per a qui no hi té experiència prèvia.
Per això hem creat un sistema de benvinguda que facilita l’entrada de noves afiliades. Un cop cada trimestre (o les vegades que calgui), realitzem trobades en petits grups, dinamitzats per dues o tres afiliades amb experiència, per donar a conèixer el funcionament del sindicat, les nostres línies d’acció i les formacions que oferim. Aquestes trobades no són només informatives, sinó també un espai on escoltem les afiliades, on podem conèixer la seva situació personal i laboral i entendre les seves necessitats. Amb aquestes converses també intentem identificar les seves inquietuds i les àrees on desitgen implicar-se, ja sigui en la defensa de drets laborals o en altres iniciatives de solidaritat i formació.
Aquestes reunions tenen un paper fonamental en el procés d’inclusió. Ens permeten humanitzar el sindicat, fent-lo un espai proper i accessible, on tota afiliada pot formar part activa d’un projecte col·lectiu. Això és especialment important per a aquelles que arriben soles o que tenen una situació laboral complicada. A través d’aquestes trobades, trenquem barreres i generem vincles i confiança. El nostre objectiu és que ningú es quedi al marge i que tothom pugui sentir-se part d’un moviment col·lectiu que no només treballa per millorar les condicions laborals, sinó també per transformar la societat en el seu conjunt.
Volem seguir sent un sindicat de referència, capaç d’oferir suport i formació a totes aquelles que decideixin lluitar pel seu futur, per millorar les seves condicions laborals i per transformar la societat. I en aquest camí, seguirem creixent, però amb el convenciment que el més important és enfortir les nostres bases i seguir construint un sindicat lliure, solidari i transformador.



